onsdag 8 december 2010

Snappsprovning med Snälleröds

I tisdags var jag inbjuden på snappsprovning med Snälleröds. Det var Spot and Tell som anordnade eventet och vi var på anrika Palace mitt i Göteborg.

Vi fick först prova en väldigt god glögg från just Snälleröds bryggeri. Jag måste säga att den var ritkigt god. Inte sådär sliskigt söt som många sorter är utan kryddig men samtidigt enkel och klassisk.


Vi gick sedan över till att prova deras nya ekologiska snapsar. Ett fempack med goda smaker. Och det ju just så med snaps tycker jag. Goda smaker, men varför så mycket alkohol i? Vi år ett lättarre julbord till snapsen för att bättre kunna känna smaken ihop med maten.


Min favorit? Jag måste nog säga Jungfruns brännvin, men tätt följt av Mäskdrängens akvavit.


Snappsarna kan man få i denna fina förpackning, helt i tiden med ekologiskt och oblekt papper....



Detta är i alla fall vad jag kommer bjuda till julmaten hemma.

1 kommentar:

  1. Hej Malin!

    Hoppas ni hade en riktigt trevlig kväll i tisdags :) Håller med dig om att glöggen var underbar.

    Hoppas vi ses på många Spottings framöver!
    Vänliga hälsningar,
    Linn, Spot and Tell

    SvaraRadera