måndag 13 december 2010

Kladdkakan

Kladdkakan finns nog i hur många varainter som helst. Jag tycker att det ofta återkommer som specialtema i tidningar och bland recept på nätet.

Jag har slutat söka - jag har nämligen hittat min favorit. Det min äldsta vän Annas recept och det har följt med i många år. Kan hända att ni som testar itne blir lika förtjusta som jag i detta recept. men det är ju också därför det alltid kommer nya spännande kladdkakerecept, för alla gillar olika.

Detta ger en kladdig kaka med knaprig kant, så gill jag den!

Annas kladdkaka

2 ägg
3 dl socker
1 tsk vanilj
4 msk kakao
1 krm salt, jag brukar ta lite mer
1,5 dl mjöl
1 dl smält margarin

Rör ihop
Baka i 200 grader i ca 30 minuter beroende på storleken på formen. Känn med en sticka och ta ut när den är kladdig som du vill ha den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar