torsdag 23 december 2010

Saffran högt och lågt

I går och idag spred sig juldoften av saffran i hela huset.




I går bakade vi saffransbullar i olika former. Sonen 2 år fick vara med men han tyckte det var roligast att kavla ut mjölet :) Jag har kesella och solhavre i mina lussebullar för det blir så saftigt. Någon som känner igen vissa star wars former?

Idag har jag bakat saffransbiscotti, något av en tradition har det blivit, dessa frasiga godsaker.



Som vanligt blir det lite som det blir när jag bakar. Sockret tog slut så jag fick använda muscavadosocker. Därför är kakorna lite brunrandiga.... men lika goda kan jag lova!
Jag testade även att göra sockerfria, och de fick en finare gul färg. Jag har bara smakat på några smulor men de verkar lika goda som de vanliga.



Recepter på biscotti kan ni hitta här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar