lördag 22 mars 2014

Ojojoj

Det kan inte vara sant! Har jag inte gjort ett inlägg här sedan sommaren? Jo, så är det. Men det har sin förklaring. Är på Facebook med i både bak-grupper och sy-grupper och där hamnar mina bilder. Men nu är det ändå dags att lägga in lite smått och gott.

Vi börjar med bakat!

Äldste sonen fyllde 5 år i november och han fick två olika tårtor.
Spindelmannen till barnkalaset! Insåg efteråt att jag gjort nätmönstret åt fel håll, men vem kollar på detaljerna :) Denna var fylld med vaniljkräm och hallonsylt, enkelt och gott.

 
 
Till familjekalaset testade jag en dekor som spridits varm på olika bakgrupper och bloggar, i alla fall förra året. Hela tårtan är täckt i fluff, och sedan har jag och Syster pillat dit mini-marshmallows över hela tårtan. Ljuvligt fint!


Jag är ju inget proffs och mina tårtor är ofta lite skeva och ojämna, men det gör mig inget. Jag skall inte vinna några priser för dem utan bara glädja nära och kära. Kanske eventuellt sprida lite inspiration även utanför den närmsta kretsen.

MEN nu har jag fått en beställning! En kollegas granne har beställt en Pippi-tårta och det är sååå spännande. Idag ska jag börja med Pippi. Och jag ska satsa på att få en hög , rak och slät tårta.

Resultatet presenterar jag framöver.

Det känns bra att vara tillbaka på bloggen :)
Välkomna tillbaka ni med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar