lördag 18 maj 2013

Ugglor i mossen

Ny tröja till liten. Det är mönster från Ottobre, minns inte nummer men 2013 iaf. Tygerna är från Myrins. Symräket är från Stoff och Stil.

 

Mönstret är väldigt tajt för min lilla knubbis så det är tur det är strechtyg :) Samma mönster använde jag till cupcaketröjorna, men gjorde nya mönsterdelar för ärmarna som kapades. Liten blev nöjd - och det är ju det som räknas!
Även här hade jag använt fel söm... jaja... Största problemet med denna tröja var halsringningen, som vi första försöket blev fruktansvärt misslyckad. Inte en sprätt i syne heller så det blev sax-sprättning och det var inte skoj. Det blev bättre andra försöket men inte helt bra.
Vad jag sett på andra tröjor på syintresserades bloggar så gör jag nog väldigt stora halsringningar, men jag vill att det ska gå lätt och smidigt över huvudet. Ofta är köpta tröjor alldeles för tajta.

1 kommentar:

  1. Oavsett så är tröjan jättefin!
    Tidningen är 1/2013.

    SvaraRadera