lördag 18 maj 2013

Ducanska muffins

Glad sommar! Nu är den här - det är helt underbart!!

Lagom till sommarsäsongen bestämde jag och sambon oss för att testa Ducan dieten ett tag framöver. Nu 2,5 veckor in känns det väldigt bra. Tyvärr kan vi inte äta kakor av vanlig sort i denhär dieten och därför har det varit väldigt ont om inlägg här. Men så ikväll tänkte jag att jag måste ändå testa. Det är ju Eurovision och nåt smask är vi värda.

Jag googlade och fann ett recept som jag ville pröva. Se så fina de blev!


 
Receptet hittade finns på flera ställe på nätet men jag antar att ursprunget är Ducan själv.
 
Vispa 2 ägg fluffigt
Blanda i 6 msk havrekli,
2 tsk bakpulver,
vaniljpulver efter smak ca 1 tsk,
6 msk lättyogurt, och
sötningsmedel eller smakessens efter smak.
 
 
Häll i 6 mussinsformar och baka i 180 grader 15 min.
 
Jag glömde sötningsmedlet i mina så jag strödde lite ovanpå, därav den brunare ytan i mitten. Det blev väldigt luftiga muffins men de smakar nog allra bäst färska, och jag kan mycket väl tänka mig en topping på kesella och smak kasnke citron, eller senare i dieten färskost och bär.
 
Nu ska jag avnjuta grönsaker med keselladip, all in med vitlöken :)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar