tisdag 6 mars 2012

En vikning fyra kort

Ojojoj, nästan tre månader utan ett enda blogginlägg. Tiden och orken finns inte riktigt där, men med ljuset och solen kommer det, mer ork i alla fall :) Samtidigt blir tiden knappare då yngste sonen sover mindre och vill leka mer.Det är väldigt roligt och han växer så fort så fort.
Jag bakar och bakar men inget som jag vill dela av mig med, det blir lite blandad kompott och så sonens favorit kokosbollar. Men nu har jag en lista med recept jag vill testa snart och då blir det förhoppningsvis fart på bloggandet också.
Lite scrappande har jjag hunnit med, fördelen mot bakning är ju att man kan lägga ner grejerna när barnen pockar på uppmärksamhet, inte så lätt när man bakar.
Surfade runt lite efter inspiration och olika kortvikningar, och hittade en jag tyckte om. Så det blev fyra olika kort med samma vikning. Vikningen har jag hittat på denna bloggen. Fördelen med att göra samma kort med olika tolkningar är att jag hann spinna loss i fantasin under arbetets gång. Annars är kortet ofta klart innan jag har tänkt klart. Nu kunde jag använda idéer från första kortet till nästa kort. Kortet med rosorna är inte helt klart, för jag vet inte än till vad jag ska använda det.











1 kommentar:

  1. Snygg vikning och fina kort tycker jag! Och kul att du hittat tid för lite blogg igen :-)

    SvaraRadera