onsdag 14 april 2010

60-års kalas

Till pappas födelsedagskalas bestämde jag mig för att göra cupcakes istället för tårta. Pappa har nämligen diabetes och jag ville denhär gången göra snarlika delikatesser till alla.

Det blev Leilas chokladcupcakes från A piece of cake, men med en chocolate fudge frosting. Frostingen blev mycket sötare än vad jag förväntat mig så nästa gång får det bli lite mindre socker. Eftersom muffinsen blev lite misslyckade och sjönk ihop (blev dock mumsigt kladdiga) så fyllde jag dem först med vaniljkräm, innan jag spritsade på frostingen. Som dekoration hade jag gjort gula och röda gerbera i modelingpaste med lite guldglitter, bokstäver och siffror i smält choklad och lite guldglitter på toppen. Hoppas ni blir sugna av bilderna!






Till pappa hade jag gjort muffins med ananas, men med dinkelmjöl, mandelmjöl och agavesirap. Dessa toppade jag med en kräm gjord på soja creme fraisch, sockerersättning, kakao och pepparmint. Dekorationerna är gjorda av smält sockerfri choklad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar