måndag 8 februari 2010

Palt och tårta

I söndags bjöds det på palt hemma hos min syster. Det var gott, och mättande! men vi fick ändå i oss bitar av tårtan jag hade med. Nedan de smarriga paltarna


Här kommer 2 bilder på tårtan, den första med dekor i sockerpasta, hjärtan är det men åsikterna om detta går isär... Tårtan är täckt i chokladsockerpasta - mums.



På andra sidan sitter kristyrblommor som jag gjorde på lördagens kurs, passar inte riktigt in men ville visa upp även dem.


Tårtan är fylld med vaniljkräm, med äkta vanilj och lite turkisk yogurt. Kolasås gjort på kondenserad mjölk som fått koka i burken i 3 timmar - väl värt väntan! Jag har spacklat tårtan i smörkröm smaksatt med arrak. Jag tyckte att det blev lite för många smaker men samtidigt var det väldigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar