fredag 9 december 2011

Doptårtor med figurer



Nu har jag testat att modellera lite i sockerpasta. Sonen och hans kusin skulle döpas och jag ville göra speciella tårtor till dom. Först kom iden om en nallebjörn så jag började med den. Lite stor blev den men väldigt söt tycker jag. Han fick en gosefilt att krama. Eftersom den blev lyckad så bestämde jag att systersonen skulle få den på sin tårta. Sedan funderade jag på vad mer jag kunde klara av att skapa - en kanin! Ja det gick sådär, ingen tvekan om vad det är iallafall. Kaninen fick en liten nallebjörn att gosa med. Blommor och knappar ville jag ha på tårtorna så det blev det.
Jag gjorde även en tredje tårta med datum på som jag blev riktigt nöjd med. Jag gillar det lite mer stilrena. Ett blått band, samma som till Felix dopklänning fick pryda den tårtan. 

Tårtorna är fyllda i tre lager med passion och mangomousse, daimfluff och vaniljkräm. 










2 kommentarer:

  1. Jag är så glad att du gjorde tårtorna, för de blev jättefina! Och goda!

    SvaraRadera
  2. vilka underbara tårtor!! Måste varit ett härligt dopkalas!!

    SvaraRadera