söndag 14 november 2010

Cupcakes



Dessa härliga cupcakes fick jag inspiration till från en bild på internet... vet tyvärr inte var. Men det gör ju inget för nu har jag egna bilder. Jag tycker själv att de ser underbart härliga ut och de smakar dessutom supergott!

Det är citroncupcakes frostade med en mascarpone frosting. Strössel, blad i sugarpaste och en avklädd klubba som blomma. En frostade jag med en sockerfri mascarpone/choklad kräm till min far som är diabetiker. Det är dessutom fruktsocker i muffinsarna istället för vanligt socker.

Jag skickade med liknande cupcakes till sonens dagmamma för att kalasa på när de firade hans födelsedag. Då lät jag pappret vara kvar på klubborna eftersom barnen fick med sig dom hem. Jag valde också att frosta cupcakesen med en smör/florsockerblanding för att de skulle hålla lite bättre och inte vara så mäktiga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar